Warsaw, Poland: Part three

På måndagen, den sista april, njöt vi först av en god frukostbuffé på hotellet och åkte sedan vidare in till gamla stan i Warszawa. Vi möttes då av ett otroligt färgglatt och mysigt torg där det fanns en stor staty, höga byggnader och flera uteserveringar. Solen värmde på en hel del och jag strosade runt i klänning, hur härligt!? Vi gick vidare ner till vattnet där vi fastnade på en båt som låg intill vid kajen. Där kunde man köpa något att dricka och slå sig ner för att sola, vilket vi valde att göra!

Efter att ha myst i en varsin solstol en stund så knatade vi vidare för att käka lunch. Vi hamnade på en trevlig restaurang vid namn Oliva där jag tog en smarrig pasta och en fruktig drink! Senare inpå eftermiddagen, när vi hade hunnit smälta lunchen, slog vi oss ner på ett chokladcafé vid namn E. Wedel Chocolate Lounge som vi var riktigt taggade på att få besöka. Vi åt mängder med efterrätter.. Bland annat åt vi tiramisu, tjocka våfflor, fyllda chokladdumplings, tårta och drack bland annat latte med chokladsmak.. Alltså, vi bokstavligt rullade ut därifrån. Det var en riktigt smakrik upplevelse!

När kvällen närmade sig, tog vi oss först en titt i ett par butiker och promenerade sedan mot hotellet. Där tog vi en kort paus för att fräscha till oss och vände sedan tillbaka mot stan för att äta middag. Vi var alla sugna på pizza, so we ate a lot of pizza! Sedan satt vi ute hela kvällen och bara babblade på om allt mellan himmel och jord, drack goda drinkar och delade en hel del skratt. En skön kväll, med andra ord!

På tisdagen var det dags att resa hem igen. Vi hade däremot ett fåtal timmar kvar att dra nytta av.. Så, vi valde att ta oss en kort tur med en turistbuss för att få oss en sista dos av Warszawa. Vi satt uppe på en dubbeldäckare med öppet tak, helt underbart i den varma solen! Efter vår lilla tur på bussen var det dags att ta oss en snabb lunch, packa ihop det sista och ta oss en taxi till flygplatsen!

Jag kan sammanfatta vår resa med en stor tummen upp. Vi har haft det otroligt härligt tillsammans och jag är positivt överraskad över hur mysigt det var att knata runt på Warszawas gator, jag kan absolut rekommendera er att åka dit. Det är billigt att äta ute där, det finns bra shopping - och det finns mycket att se! ♥